
Ahhoz, hogy ügyfélszerzési erőfeszítéseid hatékonyak legyenek, először is pontosan definiálnod kell a célközönséged. Kik alkotják az ideális ügyfélkört? Milyen demográfiai és pszichográfiai jellemzőkkel bírnak? Milyen problémákkal, kihívásokkal küzdenek, amelyekre te megoldást tudsz kínálni? A minél részletesebb célcsoport-profil kialakítása elengedhetetlen, hogy üzeneteid, kampányaid tényleg elérjék és megszólítsák a megfelelő embereket.
A hagyományos, tolakodó marketingtechnikák egyre kevésbé hatékonyak. Ehelyett inkább az inbound marketing stratégiákat érdemes előtérbe helyezni. Ezek lényege, hogy értékes, releváns tartalommal vonzd a potenciális ügyfeleket a saját platformjaidra. A minőségi blog, e-book, útmutató vagy videók segíthetnek felkelteni az érdeklődést és bizalmat építeni márkád iránt. Ne feledd, a jó tartalom kulcsfontosságú!
A meglévő ügyfelek elégedettségének fenntartása olcsóbb, mint újakat szerezni. Ráadásul a leghűségesebb vásárlók remek ajánlókat is jelenthetnek számodra. Érdemes tehát jutalmazni azokat, akik ismerőseik körében népszerűsítik a vállalkozásodat. Egy jól megtervezett referral program keretében bónuszokat, kedvezményeket vagy egyéb előnyöket biztosíthatsz mind az ajánlóknak, mind az általuk beszervezett új ügyfeleknek.
Ha a cégeddel elsősorban a környékbeli lakosokat célzod meg, akkor különösen fontos a megfelelő helyi SEO stratégia. A keresőoptimalizált, földrajzi jellemzőkkel ellátott weboldal, a Google Mybusiness fiók és a direkt helymarketinges eszközök mind segíthetnek abban, hogy előkelő pozícióra kerülj a helyi kereséseknél. Ne hagyd ki a közeli konkurencia gyors felmérését és beazonosítását sem!
A közösségimédia-felületek egyedülálló lehetőséget kínálnak arra, hogy folyamatos kapcsolatot ápolj jelenlegi és jövőbeli ügyfeleiddel. Egy aktív Facebook-, Instagram- vagy LinkedIn-oldal pedig eszköz lehet az ismertség és a márkahűség növelésére. Ne csak reklámozz, hanem valódi, értékes interakciókba is bocsátkozz a követőkkel! Kérdéseidre válaszolj kielégítően, építs ki személyes viszonyt velük.
Az online eszközök mellett ne feledkezz meg a hagyományos személyes megjelenésekről sem! Helyi vásárokon, konferenciákon, meetupokban részt véve remek lehetőséged nyílik új ismeretségekre szert tenni. Mutasd be termékeidet, szolgáltatásaidat, oszd meg szakértő álláspontodat – és készülj fel a kapcsolatépítésre, amelyből akár új üzleti partnerségek is kisarjadhatnak.
Az email marketing immár egyike a leghatékonyabb digitális eszközöknek az ügyfélszerzésben és -megtartásban. Az automatizált kampányokkal lehetőséged nyílik minden egyes feliratkozót személyre szabottan üdvözölni, majd releváns tartalommal ellátni a vásárlási folyamat különböző szakaszaiban. Ne feledd, az emailek akkor igazán hatásosak, ha az egyén preferenciáira, viselkedésére vannak szabva az üzenetek.